Hitachi Capital Polska

Bądź świadomy i nie (przy)dzwoń za kierownicą!

2015-04-22

Według policyjnych statystyk, co czwarty wypadek drogowy to konsekwencje korzystania przez kierowców z telefonów komórkowych podczas jazdy. Jak zmotywować kierowców do logicznego myślenia, zmienić ich złe nawyki i zmniejszyć częstotliwość występowania szkód u klientów flotowych – zastanawiano się podczas konferencji prasowej "Nie (przy)dzwoń za kierownicą".

Pracować nad budowaniem świadomości i promować działania poprawiające bezpieczeństwo użytkowników ruchu drogowego. Pod takim właśnie hasłem 22 kwietnia na stacji paliw LOTOS w Brwinowie odbyła się konferencja promująca nowy projekt "Nie (przy)dzwoń za kierownicą". Celem akcji jest uświadomienie kierowcom, jak niebezpieczna jest jazda z telefonem przy uchu, czy sms-owanie w jej trakcie.

Według badań przeprowadzonych przez policję jasno wynika, że ponad połowa kierowców w Polsce łamie nagminnie przepisy korzystając z telefonów komórkowych podczas prowadzenia samochodu. Ponad 47 proc. kierowców rozmawia przez telefon w czasie jazdy i aż 65 proc. czyta oraz pisze wiadomości tekstowe w jej trakcie. Zaledwie niewielka ilość uprawnionych do prowadzenia, używa zestawów głośnomówiących.

Jak podają statystyki coraz więcej wypadków jest spowodowanych przez rozkojarzenie związane z "zabawą" czy "pracą" na smartfonie w trakcie jazdy. Jestem przekonany, że ilość tego typu zdarzeń będzie się zwiększała, powodując zagrożenie życia i zdrowia nie tylko kierowców, ale w dużej mierze innych użytkowników drogi. Dlatego naprawdę warto prowadzić takie akcje edukacyjne, jak ta - "Nie (przy)dzwoń za kierownicą" – wyjaśnia Michał Iwanek, prezes zarządu Corpo Flota. Gdzie jesteś? Jestem w drodze do... To ostatnie słowa jakie napisał Tobiasz - bohater animowanego filmu wspierającego projekt. Film ten ma pokazać kierowcom, że rozmowa przez telefon podczas jazdy zdecydowanie obniża koncentrację i kontrolę nad samochodem. Dlatego tak ważne jest korzystanie z zestawu głośnomówiącego lub zatrzymanie się i dokończenie rozmowy na poboczu - radzą specjaliści. - Chcemy zmieniać świadomość kierowców i ich poczucie odpowiedzialności za kierownicą. Mam nadzieję, że akcja dotrze do jak najszerszego grona odbiorców, a przede wszystkim do zawodowych kierowców, którzy znaczną część swojego czasu spędzają za kierownicą – mówi Mariusz Sokołowski, rzecznik prasowy Komendanta Głównego Policji.

Po telefon komórkowy w trakcie jazdy sięgają nie tylko młodzi, niedoświadczeni kierowcy, ale też Ci, którzy większość swojego czasu spędzają w samochodzie. Największe doświadczenie związane z kierowcami pracującymi za kierownicą mają firmy flotowe. Jaki jest ich stosunek do projektu i w jaki sposób radzą sobie ze szkodowością wśród swoich klientów? O zdanie i opinię na temat projektu "Nie (przy)dzwoń za kierownicą" zapytaliśmy prezesa zarządu Corpo Flota Michała Iwanek

Od kilku lat aktywnie Corpo Flota promuje działania mające na celu ograniczanie szkodowości u Klientów flotowych, poprzez specjalny system likwidacji szkód, promowanie kursów w szkole bezpiecznej jazdy i propozycje e-learningowe. Od roku należymy do grupy Hitachi i zwiększamy nasze zaangażowanie w innowacyjne produkty i usługi, poprawiające jakość życia i bezpieczeństwo. Społeczna odpowiedzialność biznesu jest dla nas bardzo ważna. Jako Corpo Flota członek Grupy Hitachi będziemy promować działania poprawiające bezpieczeństwo użytkowników – naszych Klientów przez budowanie świadomości jak i wykorzystanie dostępnych narzędzi – często współfinansując je. Wierzymy, że przyczyni się to do zmniejszenia ilości wypadków nie tylko w grupie Klientów biznesowych, lecz wpłynie na zmianę zachowań szerszego grona użytkowników.

Dlatego warto wyciągnąć wnioski i zastanowić się, czy chwila nieuwagi jest warta czyjegoś życia?

Patronat honorowy nad akcją "Nie (przy)dzwoń za kierownicą" objęła Komenda Główna Policji. Partnerami projektu zostały Grupa LOTOS, Scanmed Multimedis, Corpo Flota, LeasePlan oraz Liberty Ubezpieczenia.

Zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej kampanii: www.bezkomorki.pl , gdzie można znaleźć praktyczne wskazówki jak skutecznie zmienić przyzwyczajenia drogowe. Zachęcamy też do śledzenia akcji na profilach na Facebooku i Instagramie .

 

Kampania społeczna "Nie [przy]dzwoń za kierownicą"

 

 

wstecz