Hitachi Capital Polska

Czy Octavia to na pewno najlepszy wybór?

Każdy sprawny zakupowiec na pytanie „Jaki samochód służbowy w segmencie C?” bez wątpienia wymieni Octavię. Nie jest to zaskoczenie – dane sprzedażowe wskazują na wielką popularność tego modelu, a w wielu politykach flotowych jest to podstawowe auto. Nie inaczej jest w Hitachi Capital Polska. Niedawno wprowadzona polityka flotowa zakłada, że w segmencie C dopuszczone modele to właśnie Skoda Octavia oraz pozostałe tuzy na rynku – Toyota Auris i VW Golf.

Wybierając samochód służbowy na własne potrzeby postanowiłem jednak sprawdzić ten mit. Czy Octavia to rzeczywiście najlepszy wybór? Po krótkiej analizie postanowiłem postawić ją w szranki z Peugeotem 308. Na pierwszy rzut oka „Francuz” jest bez szans – koledzy z Działu Handlowego straszyli złą opinią samochodu przekładającą się na niskie RV oraz wysokie raty serwisowe. Liczby jednak nie kłamią:

 

Peugeot 308

Skoda Octavia

Rata całkowita

1 076

1 323

Peugeot 308 jest o 247 zł tańszy miesięcznie. Dla całego kontraktu na 36 miesięcy daje to 8 892 zł oszczędności – niebagatelna suma. Oferty zostały skalkulowane dla przebiegu 3 x 30 000 km przy wykorzystaniu domyślnych wartości rezydualnych przyjmowanych przez Hitachi oraz bez buy backu dealera. Rata całkowita zawiera ratę finansową, ubezpieczeniową oraz serwisową.

Porównanie w zakresie poziomu wyposażenia oraz silnika przedstawia się następująco:

 

Peugeot 308

Skoda Octavia

Silnik

1,2 benzyna 130 KM

1,4 benzyna 150 KM

Nadwozie

Kombi

Kombi

Poziom wyposażenia

·      Active +

·      Nawigacja

·      Przyciemniane tyle szyby

·      Czujniki parkowania tył

·      Ambition

·      Pakiet Amazing

Cena katalogowa

90 100 zł

90 300 zł

Poziom wyposażenia samochodów można uznać za zbliżony. Za Octavią przemawia wyższa moc silnika, a za Peugeotem wbudowana nawigacja. Należy zwrócić również uwagę, że Octavia to większy samochód – w niektórych przypadkach może to mieć duże znaczenie. Pozostałe parametry takie jak design i kultura jazdy podlegają subiektywnej ocenie. Oba samochody były dostępne na stockach dealerów.

Po tak przeprowadzonej analizie Peugeot 308 został włączony do polityki flotowej Hitachi Capital. Ja osobiście cieszę się nowym niestandardowym samochodem flotowym, a dyrektor finansowy z satysfakcją zabudżetował 9 000 zł oszczędności.

Z czego wynika tak duża różnica w wysokości raty? Myślę, że sprawdza się tu stara zakupowa zasada, że dostawca, który ma słabszą pozycję na rynku, przykłada znacznie więcej uwagi do przygotowania korzystnej oferty – jest po prostu głodny nowego biznesu.

 

Michał Niesłuchowski
Koordynator ds. Zakupów
Hitachi Capital Polska

 

 

 

 

Napisz do autora

wstecz

Wyszukaj

 

 

Kategorie

 

Autorzy