Hitachi Capital Polska

Jak tanio kupić samochód służbowy?

Wszyscy zastanawiamy się jak kupić samochód w możliwie najniższej cenie. Co zrobić, żeby uzyskać korzystny rabat od dealera dla swojej firmy? Kto i na jakiej zasadzie przyznaje rabat?

Dla większości marek samochodów w Polsce schemat przedstawia się podobnie. Co do zasady im większą firmę reprezentujemy i większy potencjał zakupu samochodów do floty, tym wyższe rabaty. Diabeł tkwi jednak w szczegółach. Znaczenie ma wiele czynników:

  • Wielkość całkowita floty
  • Wielkość floty danej marki/danego segmentu
  • Planowane zakupy flotowe w przeciągu najbliższego roku
  • Profil działalności firmy

Na tym jednak się nie kończy. Na ceny wpływa moment zakupu – samochody kupowane pod koniec roku ze „starym” rokiem produkcyjnym są tańsze. Gdy tylko wskoczymy w „nowy” rok możemy spodziewać się podwyżek. Na koniec roku możemy również skorzystać z wyprzedaży. Dla niewielkich flot to świetny moment na zakup pojedynczych aut z tzw. stocków dealerów.

Na to wszystko nakładają się promocje, oferty specjalne i pakiety doposażenia, które pozwalają niższym kosztem osiągnąć samochód z potrzebnym wyposażeniem. W tym miejscu dotykamy również polityki rabatowej producentów. Np. wybierając samochody z wyższym wyposażeniem możemy liczyć na wyższy rabat, ponieważ producent chce promować na rynku takie właśnie samochody. Być może warto wybrać droższy samochodów, ale z wyższym rabatem?

Sprawa nabiera rumieńców, gdy samochód nabywamy jako usługę wynajmu długoterminowego. Jakie parametry finansowania są najkorzystniejsze? Jaki czas kontraktu? Jaka wpłata własna? Czy wykupić ratę serwisową? Czy warto wykupić auto po kontrakcie i w jakiej cenie? Odpowiedzi na te wszystkie pytania warunkują finalną wysokość raty za korzystanie z samochodu. Niebagatelne by nie powiedzieć kluczowe znaczenie ma również wartość rezydualna samochodu. Główną składową raty jest pokrycie spadku wartości samochodu – innym słowy płacimy za różnicę pomiędzy ceną zakupu nowego samochodu, a jego sprzedaży jako używanego po zakończeniu kontraktu. Czy biały diesel „golas” z segmentu C znajdzie wielu nabywców na rynku wtórnym? I jak to się przełoży na wysokość raty?

Przy tak wielu czynnikach łatwo stracić głowę i zaplątać się w gąszczu tabel, wyliczeń, rekomendacji i zmienić zakup samochodów służbowych w nużący i długotrwały proces. Co zrobić by tak się nie stało? Polecamy zaproszenie do współpracy firmy CFM, która podejmie wysiłek zrozumienia potrzeb klienta, a na spotkaniu pojawi się wraz z wiarygodnym i sprawdzonym dealerem, który pomoże zoptymalizować konfigurację i uzyskać najwyższy możliwy rabat.

 

Michał Niesłuchowski
Koordynator ds. Zakupów
Hitachi Capital Polska

 

 

 

 

Napisz do autora

wstecz

Wyszukaj

 

 

Kategorie

 

Autorzy