Hitachi Capital Polska

Rozmowa kluczem do sukcesu

John Rockeffeler amerykański przedsiębiorca mawiał „ Sukces przychodzi dzięki otwartym uszom i zamkniętym ustom”. Stosując tę metodę mógł wyłapywać wszystkie przydatne informacje stając się najbogatszym człowiekiem w historii.

Aktywne słuchanie pozwala określić zapotrzebowanie i interesy naszego Klienta, dzięki czemu jesteśmy w stanie przedstawić najbardziej optymalne rozwiązania flotowe trafiając w samo sedno potrzeb. 

Każde przedsiębiorstwo ma swoje indywidualne wymagania, stąd oferta powinna być szyta na miarę, tak by zawierany kontrakt nie był jednorazowy, a współpraca przedsiębiorstw była długofalowa i przynosiła obopólną satysfakcję. Tu właśnie konstruktywna i uważna rozmowa biznesowa staje się niezwykle istotna. Niewłaściwe poprowadzenie takiej rozmowy może przynieść niepożądane konsekwencje.

Wiemy, że dla drugiej strony nie tylko liczy się produkt, ale także doświadczenie obu stron, które w szerokim zakresie pozwala spojrzeć na otoczenie Klienta i jego potrzeby. Zatem rola doradcy biznesowego nabiera ogromnego znaczenia. Gdy sprzedawca/doradca spotyka się z potencjalnym Klientem ważne, by była to rozmowa człowieka z człowiekiem, nie trzymając się schematu, tworząc swoją unikatowość. Co więc ważne, staramy się przede wszystkim dowiedzieć, na czym Klientowi najbardziej zależy. Zadajemy pytania i uważnie słuchamy pozyskując informacje, poznając specyfikę firmy. Przenosząc się na grunt CFM dowiadujemy się, jak firma funkcjonuje, kto będzie użytkował pojazdy, czy przedsiębiorstwo wdrożyło politykę flotową i jaka ona jest.

Efektywny dialog to też pytanie o szczegóły. Dzięki szczegółom uzyskujemy pełną wiedzę i o wiele szybciej możemy podjąć właściwą decyzję, jaka oferta i umowa będą dla Klienta idealne.

Wiemy też jak ważną funkcję pełni w takiej rozmowie parafraza. To potwierdzenie staje się dowodem na to, że rozumiemy naszego rozmówcę.
Osoba Klienta jest dla nas niezwykle ważna i mile widziana w naszej Firmie. Zdajemy sobie sprawę, że Klienci ufają nam, powierzają nam swoje pieniądze, stąd dla nas nie tylko zrozumienie potrzeb Klienta jest ważne. Naszym celem staje się także zapewnienie Klientowi maksimum bezpieczeństwa. „Szyjąc” więc indywidualne produkty zwracamy szczególną uwagę na zagrożenia, jakie mogą się pojawić w trakcie kontraktu. Jak radzi D.J. Patill z Greylock Capital Partners, jeden z najstarszych funduszy inwestycyjnych, rozwiązywania problemów nigdy nie należy odkładać na później. Proste problemy szybko zmieniają się w ciężkie, a ciężkie w niesamowicie trudne. Przede wszystkim więc chronimy interesy Klienta, dobierając parametry kontraktu tak, by był on najbardziej optymalnym rozwiązaniem. Jednocześnie też zwracamy uwagę na aspekty prawne i podatkowe.

Podążając z nurtem czasu nie zapominamy też o nowoczesnych rozwiązaniach, jakie mogą usprawnić zarządzenie flotą Klienta.

Co w efekcie dzięki rozmowie zapewniamy? Zapewniamy rozwiązania będące odpowiedzią na potrzeby naszego partnera biznesowego. Powstaje unikatowa oferta, która idzie w parze z bezpieczeństwem, wygodą oraz prestiżem. Rozpoczynamy uczciwą współpracę dającą satysfakcję obu stronom kontraktu na długie lata.

 

Kornelia Panasiewicz
Regional Sales Director/Southern Poland
Hitachi Capital Polska

 

 

 

 

Napisz do autora

wstecz

Wyszukaj

 

 

Kategorie

 

Autorzy